نوشته شده توسط : salamatpedia

علائم زگیل تناسلی

آن دسته از انواع ویروس اچ پی وی که ریسک بالایی دارند و منجر به بروز سرطان در بدن می شوند؛ معمولا هیچ علائم خاصی را در آقایان و بانوان از خود نشان نمی دهند.

زگیل های تناسلی معمولا اولین علامت هستند. اما این زگیل ها لزوما نشانه بروز سرطان در بدن افراد نیستند.

آزمایش های تشخیصی برای ویروس اچ پی وی در آقایان

جهت تشخیص زگیل تناسلی در مردان، پزشک معالج ابتدا از ناحیه تناسلی آقایان معاینه به عمل می آورد تا در صورت وجود هرگونه زگیل، تشخیص اولیه اتفاق بیوفتد.

برخی از پزشکان برای مشاهده زگیل های ریزی که قابل رویت نیستند از محلول سرکه استفاده می کنند. اما این آزمایش کاملا بدون خطا نیست. گاهی اوقات پوست افراد به شکل اشتباه به عنوان زگیل در نظر گرفته می شود.

هیچ تست عادی و رایجی برای تشخیص ویروس های اچ پی وی پر خطر در آقایان که منجر به بروز سرطان می شوند وجود ندارد. در آزمایش مقعدی (anal Pap test)، پزشکان سلول هایی را از ناحیه مقعد افراد جمع آوری کرده و آن ها را برای مشاهده هرگونه مشکل در آزمایشگاه مورد بررسی قرار می دهند.

درمان زگیل تناسلی در مردان

هنوز هیچ درمانی برای عفونت اچ پی وی (از نوع بدون علائم) وجود ندارد. به جای آن، تمرکز پزشکان بر روی مشکلات و عوارضی است که توسط ویروس اچ پی وی ایجاد می شوند.

پس از ظاهر شدن زگیل های تناسلی، روش های متعدد درمانی را می توان مورد استفاده قرار داد. بیماران می توانند از کرم های تجویزی در خانه استفاده کنند و آن ها را بر روی نواحی مورد نظر قرار دهند. همچنین پزشکان میتوانند با استفاده از عمل جراحی و یا منجمد کردن ( کرایوتراپی)، زگیل ها را در مطب از بین ببرند.

برخی از پزشکان درمان خیلی زود زگیل های تناسلی را پیشنهاد نمی کنند، چرا که زگیل ها ممکن است به مرور زمان و بدون نیاز به هیچ دخالتی از بین بروند.

همچنین ظاهر شدن تمامی زگیل ها بر روی پوست نیز به یک باره اتفاق نمی افتد و زگیل ها به مرور زمان بر روی پوست افراد پدیدار می شوند. بنابراین فردی که خیلی زود زگیل های تناسلی خود را درمان می کند، ممکن است به جلسات درمانی بیشتر نیاز پیدا کند.

سرطان مقعد را می توان به کمک شیمی درمانی، اشعه درمانی و عمل جراحی کنترل کرد. روش دقیق درمان به میزان پیشرفت و سطح سرطان در بیمار بستگی دارد. همچنین اندازه تومور و میزان پخش شدن سرطان در بدن، از جمله عوامل تاثیرگذار در انتخاب روش درمان هستند.

واکسن های ویروس اچ پی وی برای آقایان؟

واکسن ویروس اچ پی وی گارداسیل در سال 2006 برای استفاده در بانوان مورد تایید قرار گرفت، اما هنوز برای آقایان مورد تایید سازمان های معتبر جهانی نیست.

برای تشخیص اثر بخش بودن واکسن در آقایان، تحقیقات و پژوهش کارشناسان کماکان ادامه دارد. متخصصان سلامت عمومی بر این باورند که در نهایت پسران و آقایان نیز واکسینه خواهند شد.

مطالب بیشتر...



:: برچسب‌ها: درمان زگیل تناسلی،اچ پی وی،کرایوتراپی ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamatpedia

چرا ممکن است من نیاز به انجام اسکن هسته ای داشته باشم؟

خطرات اسکن هسته ای قلب چیست؟

 در حین ورزش، در موارد نادر ممکن است، به علت استرسی که به قلب، از طریق ورزش وارد می شود، نامنظمی قلبی، درد سینه و حتی حمله ی قلبی رخ دهد.

 آنژیوکتی که وارد دست شما می شود، ممکن است کمی ایجاد درد کند و همچنین تزریق ماده رادیواکتیو ممکن است منجر به احساس ناخوشایندی در محل تزریق شود. واکنش های حساسیتی به ماده رادیواکتیو خیلی نادر است.

 اگر برای وارد کردن استرس به قلب از دارو استفاده شده باشد، ممکن است بیمار دچار سرگیجه، تهوع، لرز و یا تنگی نفس و یا درد سینه گذرا شود.

 چگونه باید آماده انجام اسکن هسته ایی شویم؟

موارد احتیاط:

  • – اگر شما حامله هستید یا احتمال حاملگی وجود دارد، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
  • – اگر به فرزند خود شیر می دهید، به علت احتمال آلوده شدن شیر، با ماده رادیواکتیو، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
  • – ممکن است از شما خواسته شود لباس مخصوص اتاق عمل (گان) بر تن کنید.
  • – جهت انجام ورزش کفش راحت همراه داشته باشید.
  • – از شما درخواست می شود که برای چند ساعت از خوردن و آشامیدن پرهیز نمایید.
  • – اگر جهت وارد کردن استرس به قلب شما، برای مثال از دارو استفاده شود، باید از دارو هایی که حاوی تئوفیلین و کافئین هستند پرهیز نمایید، مانند قهوه، حتی نوع دی کف (بدون کافئین) آن نیز مجاز نمی باشد.
  • -دارو هایی که برای درمان آسم استفاده می شود، ممکن است حاوی تئوفیلین باشد. لیست دارو های مصرفی را به پزشک خود اطلاع دهید.
  • – دارو های حاوی تئوفیلین باید از ۴۸ ساعت قبل و نوشیدنی های حاوی کافئین باید از ۱۲ تا ۲۴ ساعت قبل پرهیز شود.
  • – در صورتی که به ماده خاصی حساسیت دارید به پزشک خود حتما اطلاع دهید.
مشورت با پزشک

در حین تست چه اتفاقی رخ می دهد؟

جهت انجام آن شما روی تخت که اسکنر (دوربین مخصوص) در کنار آن قرار دارد، دراز می کشید، سپس داروی مورد نظر از طریق آنژیوکت به شما تزریق خواهد شد. در این حین، ضربان و فشار شما مانیتور می شود. سپس ماده رادیواکتیو تزریق شده و تصویربرداری انجام خواهد گرفت.

ادامه مطلب...



:: برچسب‌ها: اسکن هسته ای قلب , مشکلات قلبی , درد قفسه سینه ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamatpedia

پرتو درمانی برای سرطان مغز

در پرتو درمانی جهت از بین بردن سلول های تومور از پرتو های پر انرژی همچون اشعه ایکس یا ذرات پروتون استفاده می شود. در متاستاز مغزی، درمان شامل یک یا هر دو روش پرتو درمانی زیر می شود:

پرتو درمانی کل مغز: در این روش جهت کشتن تمامی سلول های تومور، تمام نواحی مغز تحت پرتو درمانی قرار می گیرند. افرادی که تحت چنین درمانی قرار می گیرند معمولا به 10 تا 15 جلسه درمانی در بازه زمانی دو تا سه هفته نیاز دارند. عوارض جانبی پرتو درمانی شامل خستگی، حالت تهوع و ریزش مو است. پرتو درمانی طولانی مدت بر کل مغز سبب کاهش ادراک بیمار می شود.

پرتو درمانی استریوتاکتیک: در این روش، هر پرتو به تنهایی دارای قدرت بالایی نبوده اما کانون تمرکز پرتو ها تعداد زیادی از پرتو ها را دریافت کرده و سلول های سرطانی موجود در آن از بین می روند. پرتو درمانی استریوتاکتیک معمولا در یک جلسه انجام شده و پزشکان می توانند چندین تومور را در همان جلسه از بین برند. عوارض جانبی این درمان شامل حالت تهوع، سردرد، تشنج، گیجی و سرگیجه می شوند. خطر کاهش ادراک در بلند مدت در روش استریوتاکتیک کمتر از پرتو درمانی کل مغز است.

پزشکان و محققان در سال های اخیر پیشرفت های چشم گیری را در زمینه های زیر به وجود آورده اند:

  • پرتو درمانی کل مغز
  • پرتو درمانی استریوتاکتیک
  • چگونگی تاثیر این دو روش بر میزان بقا، توانایی ادراک و کیفیت زندگی بیماران
در هنگام انتخاب نوع درمان پرتویی، بیمار و پزشک عوامل مختلفی را در نظر می گیرند که از جمله آن ها می توان به درمان های دیگر و احتمال بازگشت سرطان پس از درمان اشاره کرد.
پرتو درمانی برای سرطان مغز

عوارض بعد از عمل تومور مغزی

از آن جایی که تومور های مغزی می توانند در بخش های کنترل کننده تکلم، مهارت ها، بینایی و تفکر رشد کنند، بازتوانی بخشی ضروری از بهبودی خواهد بود. از جمله خدمات مفید و مرتبط با بازتوانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فیزیوتراپی می تواند مهارت های حرکتی یا قدرت عضلانی از دست رفته را احیا کند.

کار درمانی می تواند پس از درمان تومور مغزی یا هر بیماری دیگر، در زمینه از سر گرفتن فعالیت های روزمره از جمله شغل خود به فرد کمک کند.

در صورت مشکل در صحبت کردن، کمک گرفتن از متخصصان در زمینه گفتار درمانی مفید خواهد بود.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamatpedia

علائم بیماری کلامیدیا چیست؟

بسیاری از افراد مبتلا به کلامیدیا هیچ گونه علامتی را تجربه نمی کنند. بروز علائم ممکن است چندین هفته پس از ابتلا آشکار شوند. دیگر افراد نیز امکان دارد تا چندین ماه هیچ علامتی را تجربه نکنند.

علائم کلامیدیا در زنان شامل موارد زیر می شوند:

از جمله علائم کلامیدیا در مردان نمونه های زیر هستند:

علاوه بر توضیحات بالا، امکان ابتلا به عفونت کلامیدیا در مقعد، چشم ها و گلو نیز وجود دارد. این بیماری در مردان و زنان می تواند سبب درد، خروج ترشحات یا خونریزی در مقعد یا التهاب و قرمزی چشم ها (کونژکتیویت) شود. کلامیدیا در گلو معمولا با علائمی همراه نیست.

چگونه باید آزمایش ابتلا به کلامیدیا را انجام داد؟

افراد باید حتی در صورت نبود علائم، آزمایش ابتلا به کلامیدیا را انجام دهند. آزمایش ابتلا به کلامیدیا آسان و بدون درد است. در این آزمایش، متخصص از فرد یک نمونه ادرار درخواست کرده و یا با یک گوش پاک کن از نواحی مشکوک به ابتلا نمونه برداری می کند. این نواحی معمولا پایین رحم (دهانه رحم)، واژن و نوک آلت تناسلی مردانه (میزراه) را شامل می شوند.

در صورت داشتن رابطه جنسی دهانی یا مقعدی، باید یک نمونه از مقعد یا گلو گرفته شود. در برخی کشور ها، تست های خانگی تشخیص ابتلا به این بیماری نیز وجود دارند. در صورتی که جواب آزمایش کلامیدیا مثبت باشد، فرد باید به تمامی شرکای اخیر خود انجام آزمایش و در صورت نیاز درمان را توصیه کند. در صورت نیاز به راهنمایی در این باره باید با پزشک خود مشورت کرد.

ادامه مطلب...

 


:: برچسب‌ها: علائم-کلامیدیا , عفونت , رابطه-جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamatpedia

روش تشخیص برادی‌ کاردی

پزشک با گرفتن نبض بیمار، برادی‌ کاردی را تشخیص می ‌دهد. ممکن است پزشکتان معاینات جسمانی انجام دهد و سوالاتی راجع به سابقه بیماری ‌های گذشته از شما بپرسد و حتی نوار قلبی (الکتروکاردیوگرام) تهیه کند. الکتروکاردیوگرام، سیگنال ‌های الکتریکی کنترل ‌کننده ضربان قلب را می‌سنجد. برادی ‌کاردی همیشگی نیست؛ به همین دلیل احتمال دارد الکتروکاردیوگرام، نتواند این بیماری را نشان دهد.

تنها در صورتی که در زمان انجام تست الکتروکاردیوگرام، دچار برادی‌‎ کاردی باشید؛ این تست می‌ تواند وجود آن را نشان دهد.

ممکن است مجبور شوید از نوعی ابزار سیار الکتروکاردیوگرام استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توان از هولتر مانیتورینگ استفاده کرد.

معمولا مدت زمان استفاده از این ابزار، حدود یک روز یا بیشتر است. این دستگاه ضربان قلب شما را در طول یک شبانه ‌روز، و در زمانی که در حال انجام فعالیت ‌های روزانه خود هستید؛ ثبت می کند. ممکن است پزشک از شما آزمایش خون هم بگیرد، تا مطمئن شود که بیماری دیگری دلیل ابتلا به برادی‌ کاردی نیست.

روش درمان برادی‌ کاردی

روش درمان برادی‌ کاردی، به منشا و نشانه‌ های آن بستگی دارد. در صورتی که برادی ‌کاردی بدون نشانه باشد؛ احتمال دارد اصلا روش درمانی خاصی برای آن در نظر گرفته نشود. شما و پزشکتان تصمیم می‌گیرید که کدام روش درمانی برای شما مناسب است.

یکی از هدف ‌های درمانی، تسریع ضربان قلب و رفع این نشانه ‌ها است. این روش ‌های درمانی، برای برخی از انواع برادی‌ کاردی و پیش‌ گیری از مشکلات حاد موثر است. از جمله این مشکلات می ‌توان به بی‌ هوشی و آسیب‌ های حاصل از آن و یا حتی مرگ اشاره کرد.

 

برگرفته از مقاله :

برادی ‌کاردی (کند شدن ضربان قلب)



:: برچسب‌ها: تشخیص-برادی‌-کاردی , دستگاه-ضربا-ساز , درد-قلب ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamatpedia

نوع فیلر نورامیس

نورامیس مزو: این نوع دارای کوچک ترین ذرات بوده و برای رفع خطوط سطحی و بسیار نازک به کار می رود. فیلر نورامیس مزو را باید به ناحیه فوقانی لایه درم، تزریق کرد. این فیلر معمولا برای رفع خطوط سطحی همچون خطوط ریز پیشانی و اطراف دهان و چشم به کار می روند.

نورامیس حاوی لیدوکائین: این نوع دارای کوچک ترین ذرات بوده و برای رفع خطوط سطحی و بسیار نازک به کار می رود. فیلر نورامیس حاوی لیدوکائین را، باید به ناحیه فوقانی لایه درم تزریق کرد. این فیلر معمولا برای رفع خطوط سطحی همچون خطوط ریز پیشانی و اطراف دهان و چشم به کار می روند.

نورامیس دیپ حاوی لیدوکائین: ذرات آن اندازه ای متوسط داشته و برای رفع چروک هایی با شدت متوسط به کار می روند. این فیلر در ناحیه میانی لایه درم تزریق می شود. از جمله موارد درمانی نورامیس دیپ، می توان به رفع چروک های ناحیه بین دو ابرو، رفع خطوط گوشه لب، افزایش پری لب ها، درمان جلو تر بودن لب پایین و مشخص کردن خط لب اشاره کرد.

نورامیس ولوم حاوی لیدوکائین: دارای ذراتی بزرگ تر بوده و برای رفع خطوط عمیق تر به کار می رود. در لایه عمقی پوست، و یا سطح لایه زیر جلدی تزریق می شود. از جمله موارد درمانی این فیلر می توان به رفع خطوط عمیق، افزایش حجم لب ها و فرم دهی به اجزای صورت همچون چانه و گونه ها به اشاره کرد.

مزایای ژل لب نورامیس

نورامیس هیالورونیک اسید حاوی ۵ مزیت است.

۱ – مواد طبیعی

این مواد از بافت های بیولوژیکی تهیه شده و به صورت یک ماده یا جسم خارجی در بدن، احساس نمی شوند.

۲ – دارای تکنولوژی بالا

این محصولات با تکنولوژی بالا و طی فرایندی دقیق تولید شده اند. بدین ترتیب کیفیت آن ها بالا بوده، سبب بروز واکنش حساسیتی نشده و بدن آن ها را پس نمی زند.

۳ – ساده، ایمن، سریع و موثر

جای گذاری این فیلر ها در بدن، نیازمند جراحی نبوده، تنها با استفاده از یک سوزن به ناحیه درمان تزریق شده و نتایج آن ها بلافاصله قابل مشاهده است.

۴ – راحت و بدون درد

تزریق فیلر ها هم چون تزریق یک دارو است که بدون درد بوده یا با دردی همراه است که خفیف و برای اغلب بیماران قابل تحمل است.

۵ – مزایای اقتصادی

این فیلر ها هزینه ای بین محصولات آرایشی و جراحی پلاستیک دارند.

 

برگرفته از مقاله...



:: برچسب‌ها: فیلر , ژل-لب , ژل-لب-نورامیس ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamatpedia

ویروس پاپیلومای انسان یکی از شایع ترین ویروس هایی است که از طریق جنسی منتقل شده و عامل اصلی زگیل تناسلی است. زگیل تناسلی در مردان علائم مشخصی دارد که به آن می پردازیم.

ویروس اچ پی وی پوست و غشاهای مرطوب بدن را مورد حمله قرار می دهد. ویروس HPV متشکل از 100 ویروس است و انواع مختلف اچ پی وی در مناطق مختلف بدن بروز پیدا می کند.

ویروس HPV نوع 6 و 11 باعث بروز 90 درصد از زگیل های تناسلی در مردان و زنان است. HPV نوع 16 و 18 سبب بروز اغلب سرطان های مرتبط با اچ پی وی می باشد.

 

علائم HPV در مردان

هر چند بسیاری از مردانی که مبتلا به اچ پی شده اند علائمی را در خود نشان نداده اند اما در برخی موارد منجر به ابتلا به زگیل تناسلی مردان شده است.

این زگیل ها در این مناطق پدیدار می شوند:

  • اطراف و روی آلت تناسلی
  • بیضه ها
  • مقعد
  • ران
  • زبان و سقف دهان

زگیل های تناسلی ممکن است کوچک یا بزرگ، مسطح یا برآمده و خوشه ای شکل باشند.

چرا مردان به زگیل تناسلی مبتلا می شوند؟

زگیل تناسلی از طریق رابطه جنسی با فرد مبتلا منتقل می شود. هرچند این ویروس از روش های دیگر نیز منتقل می شود اما سرعت انتقال ویروس HPV از راه سکس مقعدی یا واژینال بسیار زیاد است و حتی می تواند از طریق رابطه جنسی دهانی یا هر گونه تماس پوستی در حین رابطه جنسی منتقل شود. حتی در مواردی که فرد مبتلا هیچ گونه علائمی ندارد، ویروس HPV می تواند منتقل شود.

آیا ویروس HPV در مردان سرطان زاست؟

به گفته ی دکتر محمد جباری متخصص ارولوژی برخی از انواع ویروس HPV می تواند باعث سرطان آلت تناسلی یا مقعد در مردان شود. هرچند هر دو این سرطان ها، به خصوص در مردان دارای سیستم ایمنی قوی نادر هستند.

احتمال سرطان مقعد 17 برابر در مردان دارای فعالیت جنسی با شریک همجنس خود یا شریک های جنسی متعدد بیشتر از مردانی است که تنها با یک فرد جنس مخالف رابطه جنسی دارند. همچنین مردان مبتلا به ایدز نیز ریسک بالاتری از ابتلا به سرطان دارند.

آزمایش زگیل تناسلی در مردان

 در حال حاضر به جز تست های hpv cpr، هیچ آزمایش دیگری وجود ندارد که بتوان زگیل تناسلی مردان را با آن تشخیص داد. تست های پاپ اسمیر برای زنان و دهانه رحم کاربرد دارد  و برای مردان غیر قابل استفاده است.

واکسن زگیل تناسلی برای مردان

واکسن گارداسیل 9 برای جلوگیری از ویروس HPV و سرطان مقعد در مردان، استفاده می شود. این واکسن می تواند برای مردان و زنان 9 تا 45 سال مورد استفاده قرار بگیرد.

آیا احتمال عود زگیل تناسلی در مردان وجود دارد؟

احتمال عود ویروس به نوع ویروس بستگی دارد. ممکن است در حال حاضر با انجام لیزر درمانی،جراحی یا کرایوتراپی، نوعی از ویروس از بدن شما پاک شود اما در آینده به نوعی دیگر از ویروس مبتلا شوید. هرچند احتمال ابتلا به ویروس پاکسازی شده نیز وجود دارد.



:: برچسب‌ها: زگیل تناسلی , زگیل , مخصص ارولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamatpedia

از زمان اولین نوزاد آزمایشگاهی در سال 1978، روش های جدید درمان ناباروری پیشرفت باورنکردنی ای داشته است. بر اساس آمارها، حدود 27000 هزار مورد باروری درون آزمایشگاهی در کشور کانادا در سال 2012 انجام شده است که فقط 5971 مورد آن منجر به تولد نوزاد زنده شده است.

محققان در سراسر جهان به دنبال درمان های ناباروری با درصد موفقیت بالا هستند. از بعضی روش های ساده مانند کاشت نطفه گرفته تا نظریات پیچیده مانند استفاده از DNA سه والد برای تولد نوزاد، به زوج هایی که با ناباروری دست و پنجه نرم میکنند احساس امیدواری میدهند. در اینجا مطالبی در مورد بعضی از روش های اخیر درمان ناباروری و مطالعات راجع به آن ها گرد آوری شده است.

برای دیدن مطالب بیشتر میتوانید به وبسایت تخصصی ناباروری مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamatpedia

شاید شما هم جزو افرادی باشید که از درد ناحیه ستون فقرات خود رنج می برید. برای درمان این بیماری ها باید به جراح ستون فقرات و یا متخصص جراحی مغز و اعصاب مراجعه کرد.

انواع بیماری های مرتبط با ستون فقرات

در وهله ی اول قبل از رفتن به دنبال بهترین جراح ستون فقرات ،دانستن و آشنایی با انواع بیماری هایی که به نوعی به ستون فقرات و آسیب های ناشی از آن مرتبط است، بسیار مهم می باشد. اگر کمردرد دارید، این نشانه ای بر وجود نوعی بیماری در ناحیه ستون فقرات است. دانستن انواع بیماری ها در این حوزه می تواند به شما آگاهی بیشتری دهد. در ابتدا به بیان این بیماری ها می پردازیم.

انواع بیماری ستون فقرات به طور کلی شامل موارد زیر می شود:

1- ديسک – فتق (ديسک با بيرون زدگی ديسک)

2- آرتروز کمر

3- آسیب دیدگی مهره ها



:: برچسب‌ها: ستون فقرات ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamatpedia

هزینه جراحی زیبایی بینی و انتخاب بهترین دکتر جراحی زیبایی بینی از جمله مهم ترین مسائل پیش روی افرادی است که به دنبال عمل زیبایی بینی هستند. در این مقاله هزینه جراحی زیبایی بینی گوشتی، هزینه عمل بینی استخوانی و هزینه عمل انحراف بینی در بیمارستان های خصوصی و دولتی ذکر شده است.

هزینه جراحی زیبایی بینی استخوانی

هزینه عمل بینی استخوانی مثل بینی معمولی است. هزینه عمل زیبایی بینی بین 2 تا سی میلیون در کشور ما متغیر است. به عنوان مثال هزینه جراحی زیبایی بینی در یک مرکز آموزشی درمانی دولتی مثل بیمارستان امیراعلم تهران یا بیمارستان حضرت رسول(ص) ممکن است حدود 2 میلیون باشد؛ اما انجام همان جراحی زیبایی بینی اگر توسط بهترین جراح بینی با شهرت بین المللی انجام شود، تا سی میلیون هم می رسد. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که چنین پزشکانی، افتخار کشورمان درمجامع بین المللی هستند و نگارنده، این موضوع را از نزدیک لمس کرده ومی داند که هزینه شرکت دراین مجامع برای آنها بسیار بالا است.

گاهی دکتر جراح بینی مجبور است که بابت بستری بیمار، هزینه زیادی به بیمارستان پرداخت کند؛ به عنوان مثال در برخی بیمارستان های تهران مانند: نیکان، کسری، آتیه و دراصفهان بیمارستان میلاد، ممکن است تا چند میلیون هم برسد؛ این درحالی است که هزینه بستری بیمار برای انجام عمل زیبایی بینی در کلینیک خصوصی در حدود1200000 تومان است.

هزینه جراحی زیبایی بینی گوشتی

اگر بینی گوشتی کار زیادتری ببرد، هزینه عمل زیبایی بینی گوشتی ممکن است، بالاتر باشد؛ البته برخی جراحان زیبایی بینی ،قیمت را گران نمی کنند.

هزینه عمل انحراف بینی

هزینه عمل انحراف بینی در مراکز خصوصی چیزی در حدود ۲.۵ تا ۵ میلیون تومان است که این مبلغ در مراکز دولتی کمتر می شود.

نتیجه جراحی زیبایی بینی گوشتی بهتر است یا غضروفی؟




:: برچسب‌ها: عمل زیبایی بینی , جراحی بینی , عمل بینی , جراح بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 خرداد 1397 | نظرات ()