نوشته شده توسط : salamatpedia

حجم منی سالم

حجم کم مایع منی پس از چندین بار ارضای فرد و حجم زیاد این مایع پس از گذشت زمان زیاد از آخرین ارضای مرد امری طبیعی است. ممکن است در حین رابطه جنسی و ارضا شدن به مایع منی خود اهمیت خاصی ندهید، اما باید بدانید که منی نشانه خوبی در زمینه باروری و سلامت کلی بدن شما به حساب می آید.

اگر می خواهید بدانید اسپرم های شما چقدر قدرت دارند یا این که تعداد عادی اسپرم چقدر است، نیاز نیست به عوامل دیگری توجه کنید. آزمایش به منظور بررسی مایع منی می تواند پاسخ شما را بدهد.

تغییر شکل مایع منی

مایع منی سالم معمولا چسبناک و شبیه به ژله است. با این حال باید بگوییم که برخی فاکتور های خاص می توانند بافت منی شما را تغییر دهند. این عوامل عبارتند از:

  • رژیم غذایی
  • مصرف الکل
  • سطح فعالیت بدنی
  • مصرف ماریجوانا

اگر علائم یا نشانه های غیر طبیعی و خاصی ندارید، یک تغییر موقت در بافت مایع منی عاملی جهت نگرانی نیست. در صورت بروز درد، ناراحتی یا خستگی در کنار تغییر زیاد بافت مایع منی خود، حتما به پزشک مراجعه کنید.

این علائم در کنار مایع منی غلیظ می توانند نشانه کم آبی شدید بدن، عدم تعادل هورمونی فرد یا عفونت باشند. مایع منی آبکی نیز نشانه کمبود ویتامین یا عدم باروری فرد است.

همانطور که در بالا گفته شد مایع منی خیلی زود پس از ارضای فرد لخته می شود و ماهیت آن چسبناک و شبیه به ژله خواهد بود. در نهایت پس از ۵ الی ۴۰ دقیقه این مایع دوباره به وضعیت اول خود برمیگردد و آبکی خواهد شد. این تغییر در ماهیت مایع منی برای باروری و تولید مثل اهمیت دارد و در واقع یک پروسه کاملا عادی و سالم است. پس از انجام وازکتومی، مایع منی صرفا حاوی مایعات و مواد مغذی اسپرم بوده ولی اسپرم در آن وجود ندارد.

پس از عمل جراحی برگشت وازکتومی به حالت عادی، اسپرم ها دوباره در حین ارضای مرد به مایع منی اضافه می شوند. با این حال، ماهیت و شکل منی با گذر زمان و بالا رفتن سن تغییر می کند. عوامل دیگری همچون سطح برانگیختگی و شهوت، تغییرات فصلی و استرس همگی بر روی شکل مایع منی تاثیر می گذارند.

غلظت غیر عادی مایع منی ممکن است به دلیل کم آبی بدن رخ دهد که موضوعی موقت بوده و در صورتی که غلظت منی بیش از حد زیاد باشد، ممکن است مشکلی در سطح هورمون تستسترون فرد وجود داشته باشد.

تغییرات به وجود آمده در ماهیت و شکل مایع منی به شکل روزانه رخ می دهند و فقط زمانی باید نگران این موضوع باشید که این تغییر ماهیت هر دو الی سه هفته رخ دهد. اگر قصد دارید بچه دار شوید و یا اخیرا پروسه برگشت وازکتومی را انجام داده اید و پیشنهاد شده است که به شکل مکرر رابطه جنسی داشته باشید، این رابطه جنسی مکرر می تواند در ماهیت و شکل مایع منی اثر بگذارد.

ممکن است مایع منی حجم کمتری داشته باشد و یا ماهیت و شکل آن نیز تغییر کند.

منبع...

 



:: برچسب‌ها: مایع منی , حجم مایع منی , رنگ مایع منی ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamatpedia

یک رژیم غذایی سالم داشته باشید.

پیروی یک رژیم غذایی غنی از غلات، میوه ها، سبزیجات و لبنیات کم چرب و حذف چربی های اشباع و کلسترول می تواند در صورت ابتلا به فشار خون بالا، تا ۱۱ میلی متر جیوه فشار خون را کاهش دهد. 

این برنامه غذایی به عنوان رژیم متوقف کردن فشار خون بالا (DASH) شناخته شده است.

تغییر دادن عادت های غذایی کار چندان ساده ای نیست، اما با در نظر گرفتن نکات ذکر شده در زیر می توانید یک رژیم غذایی سالم برای پایین آوردن فشار خون داشته باشید:

یک دفترچه ثبت غذایی داشته باشید.

نوشتن آنچه می خورید، حتی فقط برای یک هفته، می تواند عادت های غذایی واقعی شما را به طرز شگفت انگیزی روشن کند و در پی آن می توانید آنچه که می خورید و مقدار، زمان و دلیل مصرف این مواد را می توانید کنترل کنید.

مصرف پتاسیم را افزایش دهید.

پتاسیم می تواند اثرات سدیم بر فشار خون را کاهش دهد. بهترین منبع پتاسیم به جای مکمل ها، مواد غذایی مانند میوه ها و سبزیجات هستند. با پزشک خود در مورد سطح پتاسیم مناسب برای خود صحبت کنید.

یک خریدار هوشمند باشید.

هنگام خرید برچسب های مواد غذایی را بخوانید و هنگام غذا خوردن در خانه نیز به برنامه غذایی سالم خود پایبند باشید.

مصرف رژیم غذایی سالم

مصرف نمک را در رژیم غذایی خود کاهش دهید

حتی کاهش اندکی در مصرف سدیم می تواند سلامت قلب شما را بهبود بخشد و اگر مبتلا به فشار خون باشید می تواند فشار خون را در حدود ۵ تا ۶ میلی متر جیوه کاهش دهد.

تاثیر سدیم مصرفی بر فشار خون در افراد مختلف متفاوت است. به طور کلی، مصرف سدیم را به ۲۳۰۰ میلی گرم (mg) یا حتی کمتر در روز محدود کنید.

به هر حال، مصرف کمتر سدیم (۱۵۰۰ میلی گرم در روز یا کمتر) برای بیشتر بزرگسالان ایده آل است. برای کاهش سدیم در رژیم غذایی و در نتیجه پایین آوردن فشار خون خود، می توانید نکات ذکر شده در زیر را در نظر بگیرید:

برچسب های مواد غذایی را بخوانید.

در صورت امکان، در حین خرید مواد غذایی سعی کنید گزینه هایی را انتخاب کنید که سدیم کمتری دارند و یا اصلا ندارند.

غذاهای فرآوری شده ی کمتری مصرف کنید.

فقط مقدار کمی سدیم به طور طبیعی در غذاها وجود دارد. بیشتر سدیم در حین فرآوری مواد غذایی، به آنها اضافه می شود.

به غذای خود نمک اضافه نکنید.

فقط ۱ قاشق چای خوری نمک ۲۳۰۰ میلی گرم سدیم دارد. به جای استفاده از نمک، سعی کنید از گیاهان و یا ادویه ها برای طعم دادن به غذای خود استفاده کنید.

سخت نگیرید!

اگر احساس می کنید که نمی توانید به طور ناگهانی سدیم موجود در رژیم غذایی خود را حذف کنید، بهتر است که این کار را به تدریج انجام دهید و رفته رفته مصرف سدیم و نمک را کاهش دهید و در نهایت آن را حذف کنید.

ذائقه ی شما با گذشت زمان با کاهش و حذف نمک و سدیم تنظیم می شود.

قطع مصرف نمک زیادی

سیگار راه ترک کنید

پس از هر سیگاری که می کشید، فشار خون شما را برای چند دقیقه بالا خواهد بود. ترک سیگار به بازگشت فشار خون به حالت طبیعی کمک می کند. ترک سیگار می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد و سلامت کلی شما را بهبود بخشد. 

افرادی که سیگار را ترک می کنند ممکن است عمر طولانی تری نسبت به افرادی داشته باشند که هرگز سیگار را ترک نمی کنند.

 

ادامه مطلب...



:: برچسب‌ها: فشار خون،افزایش فشار خون،کاهش فشار خون ,
:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamatpedia

علائم جوش های واژن چیست؟

جوش های واژن ضایعات کوچک و گردی هستند که در ناحیه ی واژن ایجاد می شوند و می توانند قرمز یا به رنگ پوست باشند و ممکن است چرک دار یا بدون چرک باشند. درست همانند جوش هایی که در روی صورت یا هرجای دیگری از بدن ایجاد می شوند، جوش های واژن نیز میتوانند منفرد یا به صورت خوشه ای باشند. همچنین این جوش ها می توانند کمی دردناک یا همراه با احساس سوزش باشند.

این جوش ها در صورتی که برای مدتی در ناحیه ی محدودی وجود داشته باشند و علائمی از منتشر شدن، رشد کردن و درد نداشته باشند، ممکن است طبیعی تلقی شوند. از طرف دیگر در صورتی که چرک یا ترشح ایجاد کنند، در صورت لمس آرام دردناک باشند، به نظر جدید برسند یا پس از یک رابطه ی جنسی با شریک جنسی جدید ظاهر شوند؛ غیر طبیعی درنظر گرفته می شوند.

علت دانه های ریز داخل واژن ( علت جوش واژن )

یافتن و فهمیدن علت های مختلف ایجاد کننده ی جوش های واژن می تواند به پیشگیری از بروز مجدد آن ها کمک کند. به احتمال فراوان، آن ها در اثر درماتیت تماسی، که واکنش به بعضی مواردی است که با ناحیه تناسلی تماس پیدا کرده اند؛ ایجاد می شوند. این نوع حساسیت در ناحیه تناسلی ممکن است به دلیل موارد زیر ایجاد شود:

  • مواد شوینده ی ناملایم و ورقه های خشک کن
  • داروهای ضد باروری موضعی
  • کاندوم، اسپرم کش ها، لوبریکانت یا مواد محرک جنسی
  • دوش ها
  • تامپون ها یا نوار بهداشتی
  • دستمال مرطوب، پودرها، خوشبو کننده ها، لوسیون ها و دئودورانت های زنانه
  • صابون های حمام، به خصوص اگر حاوی خوشبو کننده باشند

علت ایجاد جوش های واژن

علت دیگری که برای به وجود آمدن جوش واژن های شناخته شده است، فولیکولیت می باشد، چیزی که به التهاب یا عفونت فولیکول های مو گفته می شود. فولیکولیت می تواند به دلیل تراشیدن مکرر موها، پوشیدن لباس های تنگی که از پارچه های غیرجاذب ساخته شده اند، استفاده از وان داغ یا استخری که پاکیزه نباشد، برش یا زخم عفونی و تحریکی که در اثر عرق یا ترشحات فردی اتفاق افتاده باشد؛ ایجاد شود. دیگر علت های قابل توجه جوش های واژن شامل تجمع باکتری ها، دوره های هورمونی، تولید بیش از حد چربی پوست، تحریک پوستی به دلیل منی، ادرار، عرق و ترشحات واژن هستند.

شرایط و فاکتور های متعدد دیگری نیز وجود دارند که در اثر آنها شاهد ایجاد جوش های واژنی هستیم. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره داشت:

1- عفونت های انتقالی جنسی ( STD )

جوش های واژنی ممکن است در اثر عفونت های مرتبط به رابطه جنسی به وجود بیایند. از جمله این عفونت ها می توان به ویروس هرپس تناسلی و زگیل های تناسلی اشاره کرد. دو عفونت رایج و شناخته شده جنسی معمولا عامل ایجاد جوش های ناحیه تناسلی هستند. این دو عبارتند از:

2- زگیل های تناسلی:

این ها برآمدگی پوستی کوچک و رنگ گوشت بوده که در ظاهر شبیه به گل کلم هستند. این زگیل ها بیشتر در بانوان رایج هستند و در اثر ویروس پاپیلومای انسانی (اچ پی وی) ایجاد می شوند. در صورتی که این برآمدگی های پوستی باعث مشکل و ناراحتی نشوند نیازی به درمان آن ها نیست. با این حال دارو ها یا عمل جراحی می تواند این مشکل را تا حدی برطرف کند. البته این احتمال وجود دارد که در آینده شاهد ایجاد زگیل های تناسلی باشید. دلیل این موضوع نیز عدم امکان نابودی کامل ویروس در داخل بدن است.

بانوان می توانند قبل از شروع فعالیت جنسی خود از واکسن اچ پی وی استفاده کنند تا بدین ترتیب از به وجود آمدن زگیل های تناسلی جلوگیری شود.

 

ادامه مطلب...



:: برچسب‌ها: جوش واژن،درمان جوش واژن،علائم جوش واژن ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamatpedia

ابتلا به تلوژن افلوویوم 

تلوژن افلوویوم حاد می تواند در تمام افراد، با هر جنسیت و گروه سنی اتفاق بیفتد. اما تلوژن افلوویوم مزمن، (بدون هیچ دلیل مشخصی) در زنان سالم بین ۳۰ تا ۶۰ سال رایج تر است.

دلایل تلوژن افلوویوم یا ریزش موقتی مو

تقریباً ۸۵% فولیکول های مو های پوست سر هر فرد سالم، در حال رشد (موی آناژن) و تقریباً ۱۵% آنها، در حال استراحت (موی تلوژن)، و درصد ناچیزی از آنها کاتوژن هستند.

فولیکول مو معمولاً در مرحله ی آناژن، به مدت ۴ سال یا بیشتر رشد کرده، و پس از آن در مرحله ی کاتاژن، به مدت تقریباً ۴ ماه به حالت استراحت می رود. موی آناژن، در زیر موی در حال استراحت تلوژن، شروع به رشد کرده، و این موها را به بیرون هدایت می کند.
بنابراین، ریختن روزانه ۱۰۰ تار مو (روی بالش، کف حمام، شانه و …) کاملاً طبیعی است.
اگر شوکی به این سیستم وارد شود، بیش از ۷۰% موی آناژن، به موی تلوژن تبدیل می شوند. محرک های شایع عبارتند از:



:: برچسب‌ها: تلوژن افلوویوم،ابتلا به تلوژن افلوویوم ،درمان تلوژن افلوویوم ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1400 | نظرات ()